Babacan'dan RTÜK cezalarına reaksiyon: Düzenleyici kurumlar siyasal iktidarın bir sopası, tedip ve terbiye aracı olarak kullanılamaz

T24 Haber Merkezi

DEVA Partisi Umum Yöneticisi Ali Babacan, Radyo Televizyon Üst Şurası’nın (RTÜK) FOX TV, Halk TV, Tele1 kanallarına verdiği cezalara reaksiyon göstererek, “Düzenleyici kurumlar siyasal iktidarın bir sopası, tedip ve terbiye aracı olarak kullanılamaz, RTÜK’ün en son verdiği cezalar, söz ve basın özgürlüğüne yönelik Anayasal garantiyi ortadan kaldırıcı niteliktedir ve kabul edilemez” dedi. 

DEVA Partisi Umumi Yöneticisi Babacan, RTÜK’ün FOX TV’ye TELE 1’e üst limitten idari yaptırım ve 3 defa program durdurma cezasına, Halk TV’ye idari yaptırım tatbikine ve Haber Küresel televizyonuna üst limitten idari para cezası vermesine reaksiyon gösterdi. 

“RTÜK, verdiği cezalarla medyayı basınç altına alıyor”

‘Bu cezaların Anayasal garantiyi ortadan kaldırır nitelikte olduğunu’ savunan Babacan, Twitter hesabından yaptığı açıklamada şu sözlere taraf verdi:

“İfade özgürlüğü ve basın özgürlüğü demokrasilerin en temel prensiplerindendir. Bu özgürlüklerin varlığı, adaletsizlik, ayrımcılık, yolsuzluk ve başka tüm hukuksuzlukların ortaya çıkarılması ve kamuoyu vicdanında yargılanması açısından hayati ehemmiyet taşımaktadır.

Devlet, medyadaki söz çeşitliliği ve özgürlüğünü yaptırım ve cezalarla sindirmeyle değil, tam bilakis garanti altına almakla mükelleftir. Düzenleyici kurumlar siyasal iktidarın bir sopası, tedip ve terbiye aracı olarak kullanılamaz.

Verdiği cezalar ile medyayı pres altına alan RTÜK’ün en son Fox Ana Haber ve kimi yayın organlarına verdiği cezalar, tabir ve basın özgürlüğüne yönelik Anayasal garantiyi ortadan kaldırıcı niteliktedir ve kabul edilemez.

DEVA Partisi tabir ve basın özgürlüğünün kullanılmasını engelleyecek her türlü pratiğin önündedir.”

Ne olmuştu?

Radyo ve Televizyon Üst Şurası (RTÜK), sunucu Fatih Portakal’ın sözlerinin “halkı kin ve düşmanlığa sevk ettiği” gerekçesiyle FOX TV’ye üst limitten idari yaptırım ve 3 kere program durdurma cezası verdi.

RTÜK, ayrıyeten, “İlker Karagöz İle Çalar Saat” programındaki gerçeklikle ilgisi olmayan “ekmek kuyruğunda kavga” haberi nedeniyle FOX TV’ye tekrar üst limitten idari para cezası müeyyidesi uyguladı.

RTÜK, TELE 1 hakkında hazırlanan raporu da görüştü. “Gün Başlıyor” isimli programda Can Ataklı’nın “niye herkes şehit? Yani kime şey yapıyorsan o şehit. Herkesin şehidi de kendine oluyor herkesin teröristi de kendine” halindeki tabirleri, Üst Konseyde topluluğun ulusal ve manevi kıymetlerine saygısızlık olarak kıymetlendirilerek TELE 1’e üst limitten idari yaptırım ve 3 kere program durdurma cezasına karar verildi.

Üst Heyet, HALK TV’de yayınlanan “Şimdiki Vakit Siyaset” isimli programda yayın konuğu Ali Demirsoy’un lisana getirdiği birtakım lafların, insan onurunu zedeleyen sözler olduğuna karar vererek yayıncı kuruluşa idari yaptırım uyguladı. Konuk Demirsoy canlı yayında, ” oradaki 50-60 kimseyi ya bir adaya götürür tecrit ederdim ya da ben biyolog olmam nedeniyle beni kınamayın, ya da öldürürdüm. Siz orada 50 kimseyi itlaf etmiş olsaydınız bugün bir milyon adamın mevtini engellemiş olurdunuz” sözlerini kullanmıştı.

Bir farklı yaptırım da canlı yayında sigara yakan yorumcu Berhan Şimşek nedeniyle uygulandı. RTÜK, Haber Küresel televizyonuna üst limitten idari para cezası verdi.

 – TGC: Fox TV’ye verilen cezalar, vatandaşların haber alma hakkının engellenmesidir

TIKLAYIN | RTÜK’ten FOX TV’ye 3 kere yayın durdurma cezası