Independent Türkçe’nin akabinde 18 siteye daha erişim kösteği getirildi

Malumat Teknolojileri ve Muhabere Kurumu (BTK), aralarında Independent Türkçe’nin de bulunduğu İngiltere, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri merkezli 18 internet sitesine gece yarısı erişimin engellenmesine karar verdi.

Hadisenin yayın çizgisinden kaynaklanmadığını söyleyen Independent Türkçe Umumî Yayın Direktörü Nevzat Çiçek, “Haksız bir kararla karşı karşıyayız. Bu kararın alınmasında Suudi Arabistan’ın Anadolu Ajansı ve TRT Arapça başta olmak üzere erişimi engelleme kararına karşı yapıldığı tabir ediliyor. Evvel pazar günü olmasına karşın BTK tarafından idari karar alındı, bu karar daha sonra duruşma kararı haline getirildi. Bize bildirim edilmiş rastgele bir karar yok. Kararın içeriğini göremedik fakat iddiamız Suudi Arabistan hükümetinin aldığı karara misilleme bir karar olduğu istikametinde, sonuçta devletler arası bir sıkıntı bizimle ilgili değil” tabirlerini kullandı.

Independent Türkçe Umumi Yayın Direktörü Nevzat Çiçek toplumsal medya hesabından erişimi engellenen sitelerin listesini paylaştı.

spa.gov.sa | Suudi resmî haber ajansı

wam.ae      | Birleşik Arap Emirlikleri resmî haber ajansı

albayan.ae | Dubai Hükûmeti’nin resmî medya kuruluşunun gazetesi 

skynewsarabia.com | İngiliz Sky News’un Abu Dhabi merkezle Arapça yayını

independentturkish.com | İngiliz Independent’ın Türkiye yayını yayını

alhayat.com | Londra merkezli Arapça gazete

sabq.org | Suudi Arabistan merkezli haber sitesi

alarabiya.net |  Suudi Arabistan merkezli haber kanalı

alekhbariya. Net | Suudi Arabistan merkezli haber kanalı

okaz.com.sa | Suudi Arabistan merkezli gazete

alriyadh.com |  Suudi Arabistan merkezli gazete

al-jazirah.com |  Suudi Arabistan merkezli gazete

alyaum.com |  Suudi Arabistan merkezli gazete

al-madina.com |  Suudi Arabistan merkezli gazete

alwatan.com.sa |  Suudi Arabistan merkezli gazete

ajel.sa |  Suudi Arabistan merkezli online gazete

ak-ain.com |  Suudi Arabistan merkezli haber sitesi 

alittihad.ae | Birleşik Arap Emirlikleri merkezli gazete

Suudi Arabistan AA ve TRT Arapça’ya erişim keti getirmişti

Suudi Arabistan idaresi, 13 Nisan’da Anadolu Ajansı (AA) ve TRT Arapça’nın internet sitelerine erişime ket getirdi.

TIKLAYIN | Suudi Arabistan, AA ve TRT’ye erişim manisi getirdi

Independent Türkçe’ye idari önlem kararı; siteye erişilemiyor