Rusya'nın önde gelen yayınlarından Vedomosti'nin yeni idaresi, gazetede Putin'in anayasa değişiklerinin eleştirilmesini yasakladı

T24 Dış haberler

Rusya’nın en yüksek tirajlı gazetelerinden Vedomosti’nin yeni umum yayın direktörü, gazetede Devlet Lideri Vladimir Putin’in teklif ettiği anayasa değişikliklerini eleştiren makalelerinin yayınlanmasını yasakladı.

Gazetenin yeni sahipleri tarafından süreksiz olarak umum yayın direktörü ilan edilen Andrey Şımarov, bu ayın başında devlet denetimindeki petrol devi Rosneft’in yöneticisini eleştiren bir zaviye yazısını yayından kaldırarak dikkatleri üzerine çekmişti.

Vedomosti’nin medya editörü Kiseniya Boletskaya’nın yaptığı Facebook paylaşımına nazaran, Şımarov, Putin’in 2036’ya kadar vazifede kalmasının yolunu açacak anayasa değişiklerini eleştiren yayınlar yapan yazı işleri çalışanlarının kovulacağını söyledi.

Boletskaya, yeni umumî yayın direktörünün gazetede Rusya’nın son bağımsız anket şirketi Levada’nın yaptığı anketlerin de yayınlanmasını yasakladığını aktardı ve buyruğun Kremlin’den geldiğini argüman etti.

Uzun vadedir Levada ile iş birliği halinde olan Vedomosti gazetesi, anket şirketinin yaptığı araştırmaları erken yayınlama hakkına sahipti.

Boletskaya, “Şımarov, hükûmetin Levada anketlerini Vedomosti’de görmek istemediğini ve gazete hayatta kalmak istiyorsa hükûmeti dinlemesi gerektiğini söyledi” dedi.